עלות פיתוח אפליקציה – במה כרוכה? כל מה שרציתם לדעת

מעוניינים לדעת כמה עולה לפתח אפליקציה? המחיר מתבסס על תכנון דינאמי סטטיסטי, כי מרבית המרכיבים בו לא ניתנים לכימות מדויק. תכנון דינאמי מסייע להעריך מה יהיה אורך מסלול אפיון חווית המשתמש ומה יהיה אורכו של שלב הפיתוח (תכנות ובדיקות), והאם בתוך אותם שלבים הפרויקט צפוי לעבור בקלות או תחת ריג'קטים מרובים. ניתן גם להעריך את כמו הריג'קטים והבאגים שיתהוו ועל פי כך לנבא את הזמן שיידרש לפיתוח הפרויקט.

עלות שלב חווית המשתמש

חווית משתמש נבנית על ידי צוות מקצועי של מאפיינים. חלקם עוסקים במניעת כשלים תכנותיים מתחת לפני השטח UX וחלקם עוסקים במניעת כשלים עיצוביים UI. הם ימפו לכם מה יקרה כאשר האפליקציה שתזמינו תתנתק מהאינטרנט, ומה יהיה עיצוב ההודעות השונות שייראו במקרים חריגים כמו אלו. דוגמה נוספת למקרה חריג היא משחק מחשב שיש בו מעט מצבים שהגדרתם בתור מזמיניו, אבל למתמטיקה חוקים משלה: השחקן עלול להניע את המקשים לכך שעל המסך תוצג תוצאה שלא חשבתם עליה. במקרה כזה, איך המשחק יגיב בתור תוכנה? יסגור את עצמו ויזרוק אקספשן? זו לא אפשרות. כנראה שתידרש הודעה שהמהלך גרם לעצירת המשחק ומתחילים מחדש בלי לאבד נקודות, למשל. העלות של שלב זה כרוכה בשכר של המאפיינים.

עלות שלב הפיתוח

שלב פיתוח אפליקציות הוא ליבת עלות בניית אפליקציה. הוא מבוסס על סבבי בדיקות וכמות באגים בכל סבב. כפי שלמדנו, ניתן להעריך כמה סבבים וכמה באגים לסבב יתהוו, אבל מדובר כאמור בהערכה סטטיסטית ולא במדע מדויק. אנו תמיד גובים סכום גבוה שמכסה את מצבי הקיצון הכי "על הקצה", למשל שכמות הבאגים טופחת ומגיעה למקסימום האפשרי החזוי, או למשל שהסבבים מתארכים עקב תקלות ועיכובים שונים האפשריים בשלב הפיתוח.

עלות כלים שייעשה בהם שימוש מבחוץ

אמנם אנו בית תוכנה מקצועי, אבל אין לדעת באלו כלים נצטרך לעשות שימש בייבוא מבחוץ, הווה אומר – ברכישה מבתי תוכנה אחרים שתכנתו את זה לפנינו. יהיו עלויות שיצריכו את הרכישות מן הסוג הזה על מנת להשלים עלות פיתוח אפליקציה כנדרש. לדוגמה, כלי בדיקות פרטי שאינו קשור לסביבת מייקרוסופט או גוגל אשר התגלה כחיוני עבור העבודה הספציפית שהזמנתם.