מרקט פלייס – זירת מכירה עם חוקים משלכם: אנו נפתח אותה עבורכם

מרקט פלייס, או בעברית זירת מסחר, הוא ממשק תוכנה שבאמצעותו מבצעים מסחר. המרקט פלייס הכי ידוע בעולם הוא כמובן הבורסה בוול סטריט ניו יורק. אבל אתם יכולים ליצור זירות מסחר משלכם, בהן מוכרים כל מוצר שמתבקש: ללא הגבלה, מוצרים על פי תחומי עניין או אחר. במסגרת תכנות מרקט פלייס באמצעות בניית אפליקציות נדרש סט של חוקים שלפיו אתם מעוניינים שהזירה שלכם תפעל: כיצד יש למכור את המוצר? עם מחיר קבוע? בבידינג? באלו זירות משנה המוצר יימכר? במסך הראשי של מרקט פלייס? בקבוצות ייעודיות? בדפי פורום?

אפיון יסודי של המרקט פלייס שלכם

כאשר אתם מתכננים מרקט פלייס אתם כמובן שואפים להרוויח מכך שהקמתם זירת מכירה דרך פיתוח אפליקציות. לכן, מאד חשוב לתכנן את האפיון כך שהאפליקציה תישאר בשליטתכם ושהמכירות יניבו לכם שכר, למשל עמלת מכירה על השימוש בזירה. בשלב האפיון אנו נציע לכם את הדרכים המקובלות להתפרנס מייזום מרקט פלייס. כמו כן, נמליץ על זירות משנה אפשריות לביצוע המכירה בתוך הזירה שלכם: קבוצות שעוסקות בנושא המכירה, עמוד מכירה פומבית שתקף לכל המוצרים ומופעל על פי שעות שנקבעו למוכרים השונים, ועוד.

ניסוח דרישות עיצוביות נדרשות

כיצד המרקט פלייס שלכם ייראה? מה יהיה אוסף הצבעים השולט בו? כיצד ייראו הפונטים? אלו לוגואים יהיו על המסך והיכן יוטמעו? שלב זה של האפיון נועד לפתור מספר בעיות: הראשונה היא ליצור זירת מסחר קריאה מבחינה גרפית. הרי לא סביר בעליל שפונט ורוד יתהווה על רקע אדום, למשל. השנייה היא לסמן כי מדובר בזירת מסחר שלכם, עם לוגו החברה (או שם המותג של הזירה) מוטמע על התוכנה.

ניסוח דרישות משתמש בסיסיות

אחרי הכל, גם זירת מסחר כמו מרקט פלייס עשויה להגיע למצב חריג: מה קורה אם 2 אנשים הציעו את אותו המחיר בבידינג? למי האפליקציה תפסוק שהמוצר מגיע? למי שהקליק ראשון? למי שהקליק אחרון? מה צפוי לעבור על סוחר או על קונה ששכחו להתחבר לאינטרנט? איזו הודעה הם יקבלו? את כל הדרישות הללו צוות אפיון מוסמך ינסח עבורכם ויעביר למחלקת הפיתוח והבדיקות לתחילת עבודה על המרקט פלייס שלכם.